Успішна кар’єра у цифровому світі. Як обрати професію?
Питання «Ким бути?» ніколи не втрачає популярності. Воно одвічне. А от відповіді змінюються так же швидко та динамічно, як і світ сучасних професій. XXI сторіччя диктує свої умови розвитку ринку професій.
Все більше набирають популярності професії, пов’язані з комунікацією через соціальні мережі. Наприклад, громадську думку формують #блогери. Паперові ЗМІ витісняють інтернет-медіа. Але на першому місці за популярністю і за оплатою праці зараз і за прогнозами найближчі 5 років є #програмісти.
Сьогодні пропоную розглянути, які навички та риси характеру варто розвивати для опанування трьох популярних професій, які можна виконувати з будь-якої точки земної кулі віддалено.
# БЛОГЕР
Якщо ви вважаєте, що професія блогера легка, то маю вас розчарувати. Блогерами стають переважно люди, які ведуть активний образ життя, мають лідерські якості, спостережливі і сміливі. Блогерство може бути просто хобі. А може – основною професією. І навіть прибутковим бізнесом.
Щоб бути блогером необхідно вміти: обробляти фото, знімати відео, писати тексти, знати основні інструменти просування в соціальних мережах. Тобто фактично ти маєш суміщувати декілька професій: #сторімейкера, #копірайтера, #веб-дізайнера, #інфлюенсера, #фотографа, #відеоператора, #контент-мейкера, #продюсера, #сценаріста, #юриста, #бухгалтера, #смм-спеціаліста та інше.
Де найчастіше можна зустріти блогерів? В Інстаграмі, Ютубі, Тік Тоці або іншій популярній соціальній мережі. Там вони ведуть ніби щоденник свого життя, висвітлюють питання чи проблем, які його цікавлять або стосуються сфери його діяльності.
Зайняти своє «місце під сонцем», завоювати свою аудиторію вдається не кожному. Багато хто починає з ентузіазму. Потрібно мати свою унікальну історію та свою родзинку, відкрито демонструвати свої таланти, думки та різноманітний внутрішній світ, своє неповторне бачення життя. Твоя унікальність часто і є ключем до успіху. Притаманна лише тобі манера подачі інформації, цікава точка зору допоможе стати успішним у цій сфері. Головне вірити у себе та постійно вчитися та прогресувати.
Майбутнім блогерам варто розвивати такі риси:
🔹вміння концентрувати увагу,
🔹спостережливість,
🔹креативність,
🔹творчу та комерційну жилку,
🔹прагнення до нових знань,
🔹вміння визнавати свої помилки,
🔹чесність та харизматичність,
🔹завзятість.
Найчастіше гроші блогери заробляють на рекламі. Вони можуть рекламувати блогерів-початківців або будь-яку людину. Можуть публікувати у себе рекламу сторінок магазинів, ресторанів і тому подібного. Для заробітку треба доброякісний контент та мати широку аудиторію блогу
Досить часто за роботою одного блогера, який є брендом (обличчям каналу) стоїть ціла команда людей.
#ТАРГЕТОЛОГ
Таргетолог – це фахівець, який налаштовує рекламу у соціальних мережах. Що за цим стоїть? Головним завданням таргетолога є визначення цільової аудиторії та налаштування реклами, щоб вона висвітлювалася саме для тих людей, яким буде цікава дана пропозиція. Ця професія поєднує у собі аналітику та творчість.
Серед важливих особистих якостей таргетолога, наступні:
🔹комунікабельність,
🔹аналітичний склад розуму,
🔹відповідальність,
🔹стресостійкість,
🔹націленість на результат,
🔹здатність швидко навчатися та експериментувати у роботі,
🔹уважність,
🔹витримка.
Таргетолог співпрацює з #дизайнерами, #маркетологами, #копірайтерами, #SMM-менеджерами. Від роботи таргетолога залежить результат — щоб його рекламна кампанія принесла користь бізнесу.Сфера, в якій для просування товарів та послуг використовують інтернет та цифрові пристрої дуже динамічна і швидко оновлюється. Робота з таргетованої рекламою — не для «консерваторів». Це постійні експерименти, перевірка гіпотез та пошук кращих рішень. Вчитися доводиться постійно.
#ПРОГРАМІСТ
Програміст – лідер серед професій нашого часу. Програміст розробляє програмний продукт: пише код, виконує тестування та налагодження, а згодом і оновлення програми. В результаті роботи з’являються і функціонують нові застосунки, ігри, програмне забезпечення, веб-сайти та інтерфейси для різних девайсів.
Для програміста базовими навичками є
🔹хороша пам’ять,
🔹вміння концентруватися,
🔹вміння вивчати нові технології,
🔹продуктивність (ефективність),
🔹акуратність та дотримання дедлайнів,
🔹логічне мислення.
Життєва необхідність програміста це знання англійської мови (доводиться дуже багато читати технічної документації на англійській). Крім того, як і професіям, притаманним в усій ІТ сфері – важливо не зупинятися на опанованих знаннях. Зрощуйте бажання постійно вчитись. І робити це з дитячою цікавістю та допитливістю.
Підсумувати можу тільки висловом – «Розвивайте Soft Skills!» Це особисті характеристики, завдяки яким людина може успішно взаємодіяти в команді під час розв’язання будь-яких робочих питань і налагоджувати робочі процеси. Професій багато. І ринок праці – безмежний. Однак 93% роботодавців вважають soft skills – більш цінні та значущі, ніж технічні і однозначно є суттєвими під час прийняття рішень щодо найму на роботу.
А тому побудувати будь-яку кар’єру, в тому числі і у «всесвітній павутині» вам допоможе «живий мозок», який ви навантажуєте постійно інтелектуальною або творчою роботою. Вчиться – вчитися! Будь-яке хвилинне запізнення в навчанні, або небажання пізнавати нове може призвести навіть до випадання з професії. Навички міжособистісного спілкування, у тому числі комунікабельність, вміння працювати в команді – є пріоритетними у всіх сферах. Емпатія та емоційний інтелект – допоможуть встановлювати контакти та успішно взаємодіяти та спілкуватися із людьми. А, наприклад, розвинене почуття гумору є якістю, яка сформує ваш образ як відкритої, веселої та позитивної людини, від взаємодії з якою люди отримують задоволення.
Підготувала
Інна Корміленко,
профорієнтаторка, психологиня
та тренерка ГО “Білозерський центр регіонального розвитку”
🟪Публікація підготовлена в рамках проєкту “Сучасний онлайн формат креативного простору “Крила”, який реалізується ГО “Білозерський центр регіонального розвитку” та отримав підтримку від Програми USAID «Мріємо та діємо», яка виконується IREX in Ukraine.Зміст публікації є виключною відповідальністю ГО «Білозерський центр регіонального розвитку» і не обов’язково відображає погляди партнерів.