Громадські активісти перевірили якість послуг з ремонту доріг в Херсонській області
Громадська організація «В єднанні сила» протягом жовтня-листопада 2018 року провела моніторинг ремонту доріг в Херсонській області. Ця діяльність була здійснена в рамках проекту “Прозорість сектору надання послуг з ремонту доріг в Херсонській області”, за підтримки Програми розвитку ООН в Україні та Міністерства закордонних справ Данії. Основна мета проекту полягала в тому, щоб підвищити прозорість сектору надання послуг з ремонту доріг в Херсонській області та підняти питання важливості громадського контролю в цьому секторі, а також налагодити співпрацю та взаємодію з представниками органів влади, які займаються питаннями будівництва та ремонту доріг, з метою покращення якості надання послуг з ремонту доріг та їх контролю в Херсонській області.
В рамках проекту громадські активісти провели моніторинг 19 ділянок дорожнього покриття, по яким проводився середній, капітальний ремонт, будівництво чи реконструкція в період з 01.08.16 по 20.08.2018р. Слід відмітити, що 17 діялнок перебувають у віданні служби автодоріг в Херсонській області, а 2 – у підпорядковані департаменту будівництва та інфраструктури ХОДА. Всього за вказаний період було відремонтовано трохи більше 75 км доріг на загальну суму близько 650 млн грн.
В жовтні 2018р. представниками ГО «В єднанні сила» здійснено виїзди на об’єкти поточних та середніх ремонтів у Херсонській області. В ході візуального обстеження стану відремонтованих доріг, майже на всіх ділянках були виявлені дефекти з різним ступенем пошкодження, такі як тріщини, колії, напливи, занижене узбіччя, викришування, відсутня розмітка.
Особливої уваги потребують такі ділянки, де виявлені суттєві дефекти, які можуть становити небезпеку для життя людей:
1) Назва дороги: М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ (на м. Таганрог)
Ділянка: км 219+502 – км 221+218 (1,7км) – дорога вже має напливи, колії до 3 см, на бар’єрному загородженні відсутні фіксуючі болти. Термін виконання робіт 31.12.16р., на загальну суму 12 749 550 грн.
2) Назва дороги: М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ (на м. Таганрог),
км 243+400 – км 256+000 (12,6км) – не забезпечено водовідведення на мосту, в результаті чого утворилися розмиви, які сягають 1,5 метри і більше, знаходяться на відстані трохи більше 1 метра до дорожнього полотна. Пошкоджене бар’єрне загородження.
Повні результати моніторингу представлено в таблиці:
Назва об’єкту |
Недоліки, виявлені при візуальному огляді об’єкту |
|
1. | Назва дороги: М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ (на м. Таганрог)
Ділянка: км 219+502 – км 221+218 (1,7км) |
На відрізку км 219+500 – наплив , колія до 3 см, на 220 км наплив, немає секцій, болтів, 221 км колія до 3 см. |
2. | Назва дороги: М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ (на м. Таганрог),
км 243+400 – км 256+000 (12,6км) |
На км 244 – км 252 було виконано ліквідацію поперечних тріщин, досить значна їх кількість (приблизно через 500-700 м). Враховуючи, що дорога була відремонтована 2 роки назад і гарантійний термін становить 10 років (п.2.2 дог.)
Не забезпечено водовідведення на мосту, виявлені глибокі розмиви значної площі, до дорожнього одягу знаходяться на відстані 1.3 м. що дуже небезпечно у майбутньому. На км 252 занижене узбіччя. Незадовільний стан дорожнього знаку – км 252+100. Ширина лінії розмітки становить 13,5 см |
3. | Назва дороги: М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ (на м. Таганрог)
Ділянка: км266+000-км271+000 (5км) |
На відрізку км 263+900 – 264+100 та 264+900, 265+500, 270+950 – переукладено невеликими ділянками нового верхнього шару, “Понижене узбіччя” від 20 см до 24 см, великий перепад, через що машини з’їжджають і руйнують кромку дорожнього одягу. |
4. | Назва дороги: Р-57 Цюрупинськ – Гола Пристань – Скадовськ
Ділянка: км 8+000 – км 14+200 (6,2км) |
Занижене узбіччя до 16 см, бокова розмітка 9,5 см.
|
5. | Назва дороги: Р-57 Олешки – Гола Пристань – Скадовськ
Ділянка: км 14+200 – км 20+200 (6км) |
На ділянці км 14+200 – колія до 1 см, на ділянці км На зупинці відсутнє водовідведення |
6. | Назва дороги: М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ (на м. Таганрог)
Ділянка: км 207+400 — км 207+900; км 209+000 — км 210+000 (1,5км) |
На ділянці км 209-2010 (крайня розмітка 14 см), на знаках не має наліпок, 207+400-207+900 – викришування по всій протяжності дороги, вже виконувався ямковий ремонт, ширина крайової розмітки 11 см).
|
7. | Назва дороги: Т-22-01 Білозерка – Херсон
Ділянка: км 0+000 – км 3+100 (3,1км) |
Понижене узбіччя до 20 см. |
8. | Назва дороги: Т-04-03 /Р-57/ Мар’янське-Берислав.
Ділянка: км 30+000 – км 36+000 (6км) |
Шов по осі розкрився, місця переукладення (ремонт картами) – 7 ділянок, заливка тріщини по осі, по всій ділянці дороги просліджується ділянки з викришуванням. |
9. | Назва дороги: Т-04-03 /Р-57/ Мар’янське-Берислав
Ділянка: км 43+600 – км 46+600 (3км) |
Заливка тріщин та вибоїн ,ремонт картами на всю ширину смуги руху, довжина 6-15 м, заливка швів на стику, є ділянки де переукладали покриття довжиною до 20 м, колія |
10. | Назва дороги: Т-04-03 /Р-57/ Мар’янське-Берислав
Ділянка: км 48+800 – км 50+000 (1,2км) |
На ділянці км 48+800 починається утворення поздовжної тріщини, незначна колія до 0,5 см. |
11. | Назва дороги: Т-04-03 /Р-57/ Мар’янське-Берислав
Ділянка: км 53+900 – км 55+400 (1,5км) |
Виявлено 6 ділянок великими ділянками 10-22 м, занижене узбіччя до 18 см, руйнування стику по осі дороги. |
12. | Назва дороги: Т-04-03 /Р-57/ Мар’янське-Берислав
Ділянка: км 57+000 – км 58+400; км 58+860 – км 59+400 (1,94км) |
На ділянці км 58+860-59+400 – колія по всій ділянці до 5 см, виконувався ремонт пневмоструменевою технологією (ПСТ), гребінка, на км 57+800 – 58+400 – колія, ліквідовувалась ПСТ, викришування, ремонт ПСТ, руйнування шву і його ліквідація ПСТ. |
13. | Назва дороги: Т-04-03 /Р-57/ Мар’янське-Берислав
Ділянка: км 63+200 – км 65+500 (2,3км) |
В 2018 році проводився ремонт покриття за пневмоструменевою технологією великими ділянками, шов по всій осі, утворилася колія від 1 до 2,5 см, протяжність близько 45 м. На ділянці км 63+200 до 63+500 є колії до 3 см та 5 см, частково відсутня бічна та середня розмітка, заливка тріщин по осі, вибоїн, є викришування |
14. | Назва дороги: Р-47 Херсон – Нова Каховка – Генічеськ
Ділянка: км 157+400 – км 159+900 (2,5км) |
На ділянці км 157+500 та 159 км частково відсутня поздовжна розмітка. По всій ділянці зустрічається заливка поперечних швів. Заливався шов по осі. На км 157+400 колія до 3 см. На км 159+900 починається викришування, колія до 5 см, відбувався ремонт картою |
15. | Ділянка 300 м відремонтованої дороги на ділянці Т-04-03 /Р-57/ Мар’янське-Берислав, між участками 36+000 – 43+ 600 | На дорозі Т-04-03 /Р-57/ Мар’янське-Берислав, між ділянками 36+000 – 43+ 600, було виявлено 300 м ділянку відремонтованої дороги без розмітки. В даних, які були надані САД в Херсонській області та Департаиментом будівництва та інфраструктури ХОДА щодо відремонтованих доріг, ця ділянка була відсутня. |
16. | Назва дороги: О220225 межа Миколаївської області – Станіслав – Білозерка
Ділянка: км 33+600 – км 39+600 (6км) |
На покритті вже був виконаний ремонт, у тому числі за допомогою пневмоструменевої технології. Вже утворилася колія до 2 см та тріщини. |
17. | Назва дороги: 0220115 Новокаїри – Республіканець (Бериславський р-н Херсонської обл.). Ділянка: км 2+500 – км 5+050 (2,55км) | Частково відсутня бокова розмітка, занижене узбіччя до 13 см, що призводить до руйнування кромки дорожнього одягу, крайня розмітка 11 см, викришування дорожнього одягу |
Матеріали моніторингу були підготовлені та направлені в Службу автомобільних доріг Херсонської області та Департамент будівництва та інфраструктури ХОДА для вжиття заходів по ліквідації всіх вказаних дефектів за рахунок виконавців.
Дуже важливо, щоб вказані органи владних повноважень якомога скоріше відреагували на матеріали громадських активістів і змусили підрядчиків усунути недоліки, доки на них ще діє гарантійний термін. В іншому випадку, ці всі недоліки будуть ліквідовуватися за рахунок платників податків.
Володимир Жданов, керівник ГО “В єднанні сила”
***
Ця публікація підготовлена в рамках проекту «Прозорість і доброчесність публічного сектору», який виконується Програмою розвитку ООН в Україні за фінансової підтримки Міністерством закордонних справ Данії 2015-2018 рр.
Висловлені погляди автора та упорядників цієї публікації не обов’язково відображають погляди Міністерства закордонних справ Данії, Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй чи інших агенцій ООН.