Пн, 6 Січ 25
-0°C

Нова українська школа: що чекає майбутніх першокласників та їх батьків?

Ella 20 Березня, 2018

Віддавати цього року дитину до школи чи хай ще посидить? Що там в новій школі буде? А чи потягне моя дитина? Ці та інші питання сьогодні цікавлять батьків майбутніх першокласників. З новаціями нам допомогла розібратися Рачкінда Надія Мар’янівна, тренер нової української школи, педагог з багаторічним стажем:

“Уявіть, що ви посилаєте космонавтів на незнайому планету. Яка підготовка в них має бути? Ерудиція або вміння аналізувати нові дані та робити висновки? Старанність чи здатність швидко приймати рішення? Вузька спеціалізація, яку невідомо чи можна буде застосувати там, або ж вміння вчитися нового?

Сучасні діти працюватимуть у світі, який ми не в змозі детально передбачити, бо швидкість змін зростає.

Але якщо 50 років тому дорослі навіть фантазувати не могли, що їхні нащадки житимуть у світі гаджетів та віртуальної реальності, нині є хоча б ця впевненість: майбутнє з робототехнікою, біоінженерією і нейронауками якісно відрізнятиметься від усього, що ми знаємо.

На думку американського футуролога Томаса Фрея, до 2030 року у світі стане менше на 2 млрд вакансій, бо професії застаріють. Тож дітей, немов космонавтів, варто вчити покладатися на свої сили, адаптуватися до нового та ефективно взаємодіяти.

Освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до ризику та інновацій, – ось хто поведе українську економіку вперед у ХХІ столітті.

Нова українська школа (далі – НУШ)  спрямована лише на дитину. Основною і центральною ідеєю Держстандарту є ДИТИНОЦЕНТРИЗМ! Що це таке і чим це загрожує нашим дітям і їх батькам?

Вся робота вчителя направлена на розвиток учня, на мотивацію його до навчання, до бажання розвиватися, досліджувати, пізнавати та рости.

Тож яким має бути вчитель, щоб підготувати дітей, які, у свою чергу, будуть готові до викликів 2030-го?

Одна з обов’язкових рис такого викладача — здатність постійно розвиватися та навчатися.

Наскрізні вміння , якими володітимуть діти в НУШ:

  • РОЗВ’ЯЗУЮ ПРОБЛЕМИ;
  • КРИТИЧНО МИСЛЮ;
  • ТВОРЧО  МИСЛЮ;
  • СПІВПРАЦЮЮ;
  • ЕФЕКТИВНО СПІЛКУЮСЯ;
  • ДОСЛІДЖУЮ;
  • ЧИТАЮ ВДУМЛИВО;
  • РОЗВИВАЮ ВЛАСНИЙ ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ.

Батькам треба налаштувати дітей на позитивне ставлення до школи і ні в якому разі не залякувати і не боятися самим!

Держава подбала про якісну підготовку вчителів до змін. В усій Україні проходить очне і дистанційне навчання вчителів майбутніх перших класів. Білозерщина теж не вийняток – 23-24 лютого на базі Білозерського закладу початкової освіти – наукового ліцею ім. О.Я Печерського проходила перша очна сесія вчителів НУШ. А 14-16 березня вчителі НУШ зустрілися вдруге.

Мені, як тренеру НУШ, приємно відмітити професійну якість колег, їх бажання і вміння змінюватися. Разом з тренером Прилєпською Н.В. ми провели тренінги, допомогли вчителям поринути в суть змін.

Тренінги пройшли на висоті. Всі вчителі, а їх аж 40 осіб,  активні, творчі, талановиті, мобільні і саме головне – вони самі прагнуть змін.

Тож шановні батьки, не хвилюйтеся, не бійтеся і не панікуйте, ваші діти потраплять в надійні руки.

Для них в новій українській школі навчання буде легким і цікавим, оцінки не ставитимуться, домашні завдання не задаватимуться, уроки проходитимуть як в класі, так і на подвір’ї . Кожен день починатиметься з Ранкової зустрічі, де діти обмінюватимуться новинами та інформацією.

Розповідати про зміни в НУШ  я можу безкінечно, але головне, на що хотілося б звернути увагу, – час змін настав, тож давайте сміливіше дивитися у завтрашній день! Хай у ваших дітей буде щасливе дитинство, а у вас  буде спокійно на серці! Успіхів всім нам!

ДОВІДКОВО: