Нд, 29 Гру 24
0.8°C

Продавайте або даруйте непотрібні речі тому, хто їх потребує

Ella 11 Березня, 2021

Сьогодні в рамках екопроекту “21 екозвичка, яка допомагає планеті” екоактивістка Раїса Сонько розповідає про п”яту екозвичку – “продавайте або даруйте непотрібні речі тому, хто їх потребує”:

Я не люблю захаращення. Тому робити аудит речей та прощатися із зайвими, непотрібними, такими, що вже не подобаються – для мене звична справа. Так, як тільки дитячі речі стають замалими, я з ними прощаюся. Це звільняє місце для нових речей.

Раніше я віддавала одяг дітям сімей, що потрапили у складні життєві обставини. Та згодом трохи змінила підхід. «Чому?», – запитаєте ви. Бо дуже часто «сім’ї у складних життєвих обставинах” – це не тимчасові труднощі, а стиль життя, що розбещує. Коли суспільство, держава, соціальні служби «повинні» дбати про таку родину, при цьому самі дорослі чекають, як належне, соціальну виплату та навіть не думають про такі речі: як самостійно заробляти та забезпечувати родину, куди піде навчатися їх дитина після закінчення школи та чи піде вона навчатися взагалі? А до відданих речей ставляться, як до мотлоху. Про ремонт річ не йде. Одягнули, забруднили, викинули. Бо вони його не купували, і не цінять.

Наголошую, що це лише мій погляд, і що є сім’ї, що реально потрапили у тимчасові труднощі, і їм варто допомагати. Тож тепер я роблю передарунки. Пишу пост у Facebook про те, що подарую речі, кому потрібні відгукніться. І віддаю тому, кому вони дійсно потрібні. Якщо якась річ, одяг, товар чи техніка у доброму стані та не потрібна, її можна продати. В нашу еру майданчиків для продажу предостатньо: OLX, Shafa, барахолки, локальні групи «Віддам даром/продам» і т.д.

Коли ми облаштовували кухню в будинку, то з легкістю продали непотрібний диван, адже він заважав зміні функціоналу кімнати. Простір звільнився, ще й кошти отримали.

Перед тим, як прийняти рішення про продаж, обмін або дарунок задайте собі кілька питань: «Чи ця річ ще потрібна вам? Чи може вона бути корисна ще комусь?». Відповівши, прийміть рішення, що вам робити.

Бажаю вам гарних продажів, обмінів, дарунків.

Що це дає мені?

  • Непотрібні речі у доброму стані перетворюються у кошти;
  • Звільнення простору для нового;
  • Отримання позитивних емоцій, коли даруєш;
  • Зменшення об’єму відходів у домі та пошуку способів утилізації.

Що це дає довкіллю?

  • Зменшення об’єму ресурсів необхідних на задоволення людських потреб.

Питання до тебе:

  • Як часто ти робиш аудит речей?
  • Чи легко тобі попрощатися з річчю?
  • Чи даруєш/продаєш непотрібні речі?

Наступні історії про екозвички чекатимуть на вас щочетверга тут та сторінці Раїси у фейсбуці. Також читачів запрошують вподобати та підписатися на сторінку Громада – НУЛЬ відходів у мережі Facebook, щоб слідкувати за публікаціями на екотематику. А вже зараз ви можете пройти тест та дізнатися, настільки ви еко-дружні за цим посиланням: https://www.facebook.com/Community.ZeroWaste/posts/130863152219268

А також запрошуємо всіх прийняти участь у конкурсі «Розкажи про СВОЮ екозвичку». Правила максимально прості:

  • Вподобати Facebook-сторінку @Community.ZeroWaste.
  • Написати у себе на сторінці пост про екозвичку, яку маєте, додавши хештег #21екозвичка та відмітивши сторінку @Community.ZeroWaste, щоб я могла вас знайти.
  • Дочекатися останнього дня місяця, коли я за допомогою random.org оголошу щасливчика або щасливицю, що отримає екоподарунок.

Конкурс буде проходити протягом лютого-червня. 5 місяців – 5 подарунків – 5 обдарованих. До  місячного розіграшу приймаються автори постів поточного місяця.

Бажаємо вам наповнювати своє життя емоціями та враженнями, замість речей, що з часом стануть мотлохом.

#21екозвичка #ГромадаНУЛЬвідходів

Почитати про перші чотири звички можна тут:

Вітаємо, ви дочитали до кінця матеріал «Білозерка.Інфо» – незалежного та впливового інтернет-видання. Якщо вам сподобався цей текст, пропонуємо підтримати нас щомісячним внеском від 25 гривень. За ціною лише однієї чашечки кави, ви підтримаєте роботу усієї редакції і допоможете зробити наші громади ще більше відкритими, читачів – більш обізнаними, а діяльність влади – прозорішою.