Психологи – не чарівники. Хіба що зовсім трішки…
Чи знаєте ви, що до психологів люди ходять за щастям? Я б сформувала задачу психолога так: допомогти людині самій стати рішенням його власної і особистої проблеми.
Сьогодні я вирішила поділитися з вами ідеями інших людей щодо роботи психолога.
- «Універсальні рецепти»
Є категорія людей, які впевнені, що у психолога є «універсальний рецепт». Наприклад, як мені керувати дітьми і зробити так, щоб вони слухалися? Скажіть, як зробити так, щоб чоловік поводив себе правильно? Я приведу маму, щоб ви розказали їй, що вона винна у наших проблемних стосунках. Люди хочуть привести для роботи кого завгодно. Неготовність усвідомлювати власні відчуття, визнавати власні проблеми та вирішувати їх – ведуть до дисгармонії. А коли з’ясовується, що потрібно працювати із найближчою людиною – собою, то спочатку приходить здивування, потім розчарування, а інколи навіть і знецінення психолога як спеціаліста або науки в цілому. Очікування людини не здійснюються.
2. Запит на проблему
Клієнти, звертаючись до спеціаліста, не мають чіткого запиту. Яка сфера життя турбує? Що викликає занепокоєння? Вважають, що просте спілкування здатне змінити їх життя на краще. Бувають і такі випадки))). Але, якщо ви плануєте йти на консультацію – сформулюйте свою проблему. Чим чіткіше запит, тим ефективніше результат роботи.
3. «…до психологів ходять тільки невдахи»
Різного роду проблеми є у всіх! Це факт. Знаєте, як в анекдоті: «Немає абсолютно здорових людей. Є – недообстежувані»))). Але існує така думка, що до психологів звертаються тільки невдахи. А хто ж захоче визнавати свій провал? Потрібно зрозуміти одне. Якщо вам є про що розказати – ідіть до спеціаліста. Бо ж замовчуючи свої проблеми, у кращому випадку, ви нічого не зміните. А інколи, навіть і погіршите ситуацію.
4. «Довіряй, але перевіряй…»
Чи легко ви довіряєте людям? А тепер уявіть, що клієнтом є людина, яка сприймає спеціаліста як «чужака». Чи буде ефект від такого спілкування? У мене був випадок, коли дівчина спостерігала за мною тиждень. Перш ніж вирішила, що я їй «підходжу». Перевірку я пройшла))). А бувають випадки, коли приходиться проявляти всі свої таланти, щоб людина розслабилася та довірилася і почала говорити. І це чи не найбільш важке у професії. Мій універсальний рецепт, який я твердо вирішила застосовувати і у житті, і у роботі – це щирість! Тому, я власним прикладом показую, що жити – це вміти і сміятися, і плакати. І у відповідь отримую, у більшості своїй, довіру.
5. «Я знаю свій діагноз…»
У вік інтернету люди звертаються на консультацію з повною впевненістю, що у них «депресія», «прокрастинація», «страх вийти із зони комфорту» і ще багато страшних слів. Важко спонукати клієнта зосередитися та описати власні відчуття, коли у його голові вже засіли «інтернетівські діагнози». Або, коли людина впевнена, що у неї панічні атаки з приводу втрати роботи. Може, звісно ж бути і так. Але, часто, корінь – набагато глибший.
І пам’ятайте, психологів багато, але всі вони спеціалізуються у різних напрямках. І жоден не має універсального ключа від усіх проблем людства. Дуже важливо правильно обрати спеціаліста в залежності від запиту. А ще, жоден психолог не надасть вам пораду щодо ваших стосунків, ваших переживань, вашого психологічного стану, поведінки тощо. Бо ця сфера – особиста відповідальність особистості. І приймати рішення за іншого означає руйнувати його. Людина є здатною приймати конкретні, власні, унікальні рішення у різних життєвих ситуаціях.
А що ви думаєте про роботу психолога? Чи розглядаєте для себе можливість звернутися до спеціаліста? Які очікування є у вас? Або, чи потрібен взагалі людині психолог? Пишіть, ваша думка та життєвий досвід буде мені цікавий.
Бажаю вам щастя та внутрішньої гармонії)))
Щаслива психологиня Інна Корміленко