Соціально-етичний маркетинг як концепція економічного розвитку громади
Успішність реалізації соціально-економічного розвитку регіону в значній мірі визначається числом і якістю інвестицій, що надходять у виробничу та сільськогосподарську галузі громади. Тому створення інвестиційної привабливості сьогодні є одним з актуальних завдань, рішення якого багато в чому визначає ефективність управлінської діяльності, рівень професіоналізму керівників різного рівня.
Однак, сьогодні ми спостерігаємо загальне зниження інвестиційної активності в Україні, що відображає загально світову ситуацію, яку визвала пандемія та загальне просідання багатьох ринків.
Ці обставини спонукають посадовців громад визначати фактори, що підвищують ефективність інвестиційної діяльності. Це підштовхує до пошуку нових форм взаємодії з інвесторами, що мають активізувати економічні процеси. Одним із способів вирішення цього питання є застосування комплексного підходу із задіянням маркетингу інвестиційних можливостей громади.
У зв’язку з тим, що економічне зростання уповільнюється, варто поглянути на ситуацію під іншим кутом і застосувати концепцію соціально-етичного маркетингу. Ми бачимо, що певні зрушення в цьому напрямку є, але про це пізніше.
Концепція соціально-етичного маркетингу є більш високою сходинкою маркетингової практики.
Вона вимагає, щоб гравці ринку намагались збалансувати наступні три фактори – прибутки виробників та посередників, потреби споживачів та інтереси суспільства. Останній фактор особливо важливий в умовах глобальної невизначеності та дезорієнтації в суспільстві.
Інтереси суспільства, їх збалансованість та ступінь задоволення багато в чому визначається державою та територіальною громадою, як однією з його інституцій.
Якщо ми це розуміємо, то можемо стверджувати, що маркетингові відносини розвиваються не тільки між ринковими партнерами. Ці відносини втягують в процеси і некомерційні організації, а також інститути влади, що функціонально займаються рішенням соціально-економічних питань. Зокрема, вони включають пряму кооперацію адміністрації і бізнесу.
Таким чином інвестиційний маркетинг можна розглядати не тільки в межах підприємництва, а і як громадський вид діяльності, пов’язаний з процесами реалізації державної економічної та соціальної політики.
З даної концепції витікає, що саме інституція і створене нею середовище, політичні соціальні та юридичні правила, в рамках яких протікають процеси виробництва та обміну, і є ключовим суб’єктом.
Політика – це складна система обміну між індивідами, що колективно прагнуть досягти приватних цілей, так як не можуть реалізувати їх шляхом звичайного ринкового обміну. В політиці суб’єкти погоджуються платити податки в обмін на необхідні всім і кожному блага.
Суб’єкти ринку і інвестори зокрема будуть підкорятися політичним правилам лише в тому випадку, якщо кінцевий результат відповідатиме їхнім інтересам. Трактування політики як обміну має прикладне значення для громад.
Тому інвестору варто оцінювати не цілі і результати політики, що направлена на загальне відношення громадян, а методи досягнення цих цілей. Якщо інвестор відчуває політичну волю керівництва громади до пластичного вдосконалення процесів, розуміє, що будуть прийматися рішення, що гратимуть на інтерес як інвестора, так і людей.
Мова йде про реформування не політики, а конституції політики, що має призвести до активізації ринку.
Інвестору доречно звернути увагу на застосування регіонального маркетингу, який точно висвітлює суть діяльності громади на задоволення потреб населення, суб’єктів господарювання, за допомогою організації та існування обміну.
Таким чином, регіональний маркетинг включає в себе зокрема маркетинг інвестиційних можливостей.
Цей процес залучення капіталу в економіку громади за допомогою реалізації заходів з розвитку базових умов залучення інвестицій з метою отримання соціальної вигоди для громади, максимального прибутку для економічних та інвестиційних агентів та покращення життя населення.
З вищесказаного можна зробити висновок, що громади Херсонського регіону знаходяться лише на початку розуміння нових економічних реалій та важливості інвестиційного маркетингу. Чи не єдиним виключення є Музиківська громада, що почала робити реальні кроки із впровадження конкретних ініціатив для залучення інвестиційного капіталу. Це прямо вказує на те, що керівництво громади усвідомлює важливість динамічної трансформації, гнучкого підходу своєї арбітражної функції.
Михайло Чепура, директор агенції стратегічних комунікацій
Вітаємо, ви дочитали до кінця матеріал «Білозерка.Інфо» – незалежного та впливового інтернет-видання. Якщо вам сподобався цей текст, пропонуємо підтримати нас щомісячним внеском від 25 гривень. За ціною лише однієї чашечки кави, ви підтримаєте роботу усієї редакції і допоможете зробити наші громади ще більше відкритими, читачів – більш обізнаними, а діяльність влади – прозорішою.