Сб, 4 Січ 25
7.4°C

Сучасний ЦНАП: швидко, зручно та доступно

Ella 16 Лютого, 2021

В результаті децентралізації, об’єднані громади отримали більш широкі повноваження і нові можливості обслуговування населення. Перелік послуг, які можуть надаватися на місцях, постійно розширюється. А разом із тим, спрощується процедура їх отримання. Як розповідає начальник відділу ЦНАП Білозерської ОТГ Ірина Гребенюк, за минулий рік центр надав населенню громади близько 13 тисяч адміністративних послуг, частина з яких – на платній основі. Ці надходження поповнили місцевий бюджет на 720 тисяч гривень. Проте взагалі основний перелік послуг має безоплатну основу. Зокрема, цілком безкоштовно спеціалісти центру допомагають в оформленні більшості земельних питань, реєстрації бізнесу і нерухомості, розміщення зовнішньої реклами, послуг соціального характеру, таких як оформлення субсидій, пільг, державних допомог тощо.

З нового року, у зв’язку з передачею частини функцій з управління соціального захисту населення райдержадміністрації, навантаження на Білозерський ЦНАП суттєво зросло. З 1 січня прийом заяв на оформлення усіх послуг соціального характеру здійснюється виключно у ЦНАПі. Про збільшення обсягу роботи спеціалістів центру говорять цифри. Якщо за минулий рік Білозерський ЦНАП надав 358 соціальних послуг, то за січень 2021-го – вже 254. До речі, тут обслуговують не лише мешканців Білозерської ОТГ, а й інших громад. Наприкінці 2020 року Білозерський ЦНАП пішов назустріч громадянам, котрі не могли самостійно оформити постачальника блакитного палива. Відповідну послугу у селищній раді отримало більше двохсот мешканців громади.

Що стосується кадрового питання, наразі у центральному офісі ЦНАПу працює п’ять спеціалістів. Окрім начальника відділу, населення обслуговують реєстратор нерухомого майна Наталія Герич, адміністратор Наталя Логвіненко, спеціаліст Наталя Назірова та завідуючий сектором з прийому державних допомог Олег Дяченко. Вакантною поки що залишається посада реєстратора. Окрім того, мешканці Надеждівки і Томиної Балки отримують послуги завдяки адміністраторам та спеціалістам ЦНАПу, котрі працюють на віддалених робочих місцях. Жителів населених пунктів, які після виборів доєдналися до Білозерської ОТГ, обслуговуватимуть на місцях старости, землевпорядники, адміністратори і спеціалісти із соціальних питань.

Колектив ЦНАПу Білозерської селищної ради

Українська влада взяла курс на діджиталізацію держави, спрямовану на спрощення доступу до багатьох послуг. Сьогодні навіть іде мова про можливу відмову від паперового документообігу. «Електронний реєстр документів – корисний сервіс, але поки що нам зарано говорити про повну відмову від паперових носіїв, – ділиться Ірина Гребенюк, – Якщо взяти до уваги мешканців міст, у них є більше можливостей для використання нових технічних можливостей, а от жителі віддалених сіл, особливо у поважному віці, не завжди мають навіть мобільний телефон чи банківську картку». Крім того, програмне забезпечення того чи іншого електронного реєстру коштує дуже дорого, тож не кожна ОТГ може сьогодні це собі дозволити. Білозерський ЦНАП виглядає, як сучасна установа, з новими меблями, технікою та відремонтованими приміщеннями. Все це завдяки участі у міжнародних програмах, розповідає заступник селищного голови із соціальних питань Тетяна Самойлова:

«У 2019 році наша громада, в рамках програми «U-LEAD з Європою», отримала нові меблі і сучасну комп’ютерну техніку.  А наприкінці минулого року ми одержали «Мобільний кейс». Це комплект сучасної портативної техніки, який дозволяє у форматі віддаленого робочого місця здійснювати повноцінний прийом документів для отримання адміністративних послуг. Зокрема, планується надавати послуги з реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання маломобільним верствам населення. Адміністратор, за допомогою мобільного кейсу, який вміщує ноутбук, сканер, та інше технічне оснащення, може виконати всі необхідні операції для надання послуг, незалежно від місцезнаходження: вдома, у лікарні або іншому місці, де перебуває людина з обмеженими можливостями. Новий сервіс запровадили для людей з інвалідністю І та ІІ групи на дому. Але, окрім людей з інвалідністю, такою послугою можуть скористатися й люди похилого віку, яким виповнилось 80 років».

Прийом громадян у ЦНАПі здійснюється щоденно. З метою запобігання розповсюдження коронавірусної інфекції, для відвідувачів діють певні обмеження. Аби не стояти у чергах і не наражатися на небезпеку, спеціалісти центру просять клієнтів звертатися за попереднім записом. Зробити це можна за телефоном 0997007438. Такий спосіб зручний і для населення, і для фахівців ЦНАПу, адже дає можливість розрахувати свій час, котрий потрібен не лише на прийом документів, а й на їхнє опрацювання, направлення до інших служб, перевірку і уточнення інформації. А ще фахівці ЦНАПу закликають відвідувачів до порозуміння і взаємоввічливості, адже оформлення будь-яких документів надзвичайно відповідальна справа, яка потребує пильності та емоційної рівноваги.

Наталія СВИРИДА, газета “Придніпровська зірка”

Вітаємо, ви дочитали до кінця матеріал «Білозерка.Інфо» – незалежного та впливового інтернет-видання. Якщо вам сподобався цей текст, пропонуємо підтримати нас щомісячним внеском від 25 гривень. За ціною лише однієї чашечки кави, ви підтримаєте роботу усієї редакції і допоможете зробити наші громади ще більше відкритими, читачів – більш обізнаними, а діяльність влади – прозорішою.