Тимчасове житло для ВПО: як подати заяву та стати на облік
Сьогодні тисячам українців, які вимушені були виїхати з окупованих росією територій, доводиться вирішувати квартирне питання. Внутрішньо переміщені особи або ті, хто втратив житло можуть стати в чергу на отримання тимчасового житла.
Порядок та умови формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб прописаний у Постанові Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 року № 495 «Деякі заходи з формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб».
Згідно із постановою, внутрішньо переміщена особа та члени її сім’ї мають право претендувати на отримання житлового приміщення з фонду за місцем перебування у межах території відповідних органів. При цьому, житло має бути не меншим, ніж у розмірі 6 кв. метрів на одну особу.
Уповноважений орган, який прийняв рішення про формування фонду, веде облік житлових приміщень такого фонду за спеціальною формою, встановленою законодавством. Житлові приміщення з фонду не підлягають приватизації, обміну та поділу, передачі їх у піднайм, використанню для вселення до них інших осіб.
Щоб стати на облік для отримання тимчасового житла, необхідно подати наступні документи:
- заява;
- копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.У разі подання заяви уповноваженим представником внутрішньо переміщеної особи пред’являються документи, що посвідчують особу представника, та копія довіреності;
- копія довідки внутрішньо переміщеної особи про взяття на облік в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та копії відповідних довідок членів сім’ї (за наявності);
- копії документів, виданих органами державної реєстрації актів цивільного стану або судом, що підтверджують родинні відносини заявника та всіх членів його сім’ї (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, посвідчення опікуна або піклувальника тощо);
- копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (не надається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному територіальному органу ДФС і мають відмітку в паспорті громадянина України);
- копії документів, що підтверджують підстави пріоритетності в наданні внутрішньо переміщеним особам житлових приміщень із фонду. Факт знищення або пошкодження житла, яке призвело до неможливості його використання за призначенням, підтверджується особистою заявою заявника та членів його сім’ї.
Якщо у вас немає можливості подати відповідну заяву особисто, це можуть зробити представники, уповноважені внутрішньо переміщеною особою, на основі письмової довіреності, завіреної в установленому законом порядку.
Уповноважений орган, що здійснює взяття на облік, повинен видати особі, яка подала відповідну заяву, опис документів, в якому зазначається:
- інформація про дату подання та реєстрації заяви;
- реєстраційний номер заяви;
- перелік документів, доданих до заяви.
Опис видається за підписом посадової особи, яка прийняла відповідні документи.
Житлові приміщення з фонду безоплатно надаються ВПО та членам їхніх сімей у тимчасове користування на строк до 1 року з можливістю продовження на наступний строк у разі відсутності змін у їх статусі та якщо вони не набули іншого місця проживання.