Їжа і донати: як українці витрачають гроші
Українці левову частку свого бюджету тратять на їжу й економлять на відпочинку та розвагах.
Про це повідомляє Центр громадського моніторингу та контролю.
На продукти харчування, як свідчить дослідження “Picodi”, наші співвітчизники витрачають майже 41,6% доходу. Варто зазначити, що експерти брали до уваги витрати на харчування в співвідношенні з усіма витратами на споживчі товари й послуги в 105 країнах світу.
Водночас дослідження Info Sapiens “Споживчі настрої в Україні” у липні 2024 року зазначає, що в нашій країні Індекс споживчих настроїв громадян минулого місяця піднявся на 7,3 пункти та становить 70,1.
“Після кількамісячного падіння всіх ключових показників споживчої впевненості ми бачимо тенденцію до відновлення у липні 2024 року. У липні ми спостерігаємо значне підвищення як споживчих настроїв населення, так і більш позитивну оцінку економічних очікувань”, — коментують аналітики Info Sapiens.
Цікаво, що через “ПриватБанк” цього року здійснено 1,6 млрд покупок на суму 451 млрд гривень. Це на 27,3% більше, порівняно з першим півріччям 2023 року. Дані “ПриватБанку” також свідчать про те, що цього року українці найбільше витрачали коштів на продукти харчування – 44%, а це на 1,5% менше, ніж у першому півріччі 2023-го. На другому місці за обсягом карткових витрат – покупка ліків і товарів для здоровʼя (6,6%). На третьому – оплата в закладах громадського харчування (6,4%). Цікаво, що витрати на одяг та взуття становлять 4,5% від обсягів безготівкових оплат українців, на паливо – 4,2%.
Те, що більшість бюджету в наших співвітчизників витрачається на їжу, підтверджують і дані дослідження “Споживацькі настрої українців у другий рік повномасштабного вторгнення” від “Делойт” в Україні. За його результатами, минулоріч ми потратили на продукти харчування приблизно 66% свого бюджету. Варто зазначити, що це вдвічі більше, ніж середній світовий показник. Водночас відвідування ресторанів і барів у 2023 році скоротилося: 55% опитаних робили це значно рідше, ніж раніше. 65% респондентів економили на розвагах поза домом. Натомість стали популярнішими онлайн-розваги: 32% опитаних збільшили витрати на перегляд ТБ та стримінгових каналів.
Щодо допомоги ЗСУ, то українці найбільше довіряють зборам коштів від знайомих, друзів та колег. Їх підтримують понад 75% опитаних, а середня сума донату становить 147 грн. Друге місце за рівнем довіри посідають великі благодійні фонди, такі як “Повернись живим”, фонд Сергія Притули, а також збори Лачена (Ігоря Лаченкова), на них донатять майже 71% респондентів.
На державні збори (такі як UNITED24) донатить понад 60%, при цьому розмір середньої пожетви становить 121 гривень.
Цікаво, що абсолютна більшість споживачів (70%) продовжує бойкотувати виробників товарів та продавців, які не залишили російський ринок.