Сб, 28 Гру 24
1.5°C

Жінки та дівчата Херсонщини навчилися монетизувати свої захоплення

Lu Pohribna 07 Жовтня, 2024

23-24 вересня в місті Миколаїв відбулися тренінги від психологині та профорієнтаторки Інни Корміленко “Як хобі може приносити дохід: інтернет майданчики, спільноти, інструменти для просування”. В умовах економічного занепаду та повномасштабного вторгнення  жінки та дівчата не опускають рук, а досліджують фриланс, монетизують своє хобі, вчаться заробляти на тому, що вміють робити найкраще. Цифрова сучасність відкриває великі можливості кожній, у кого є доступ до інтернету. 

“Я сварила своїх дітей за те, що вони “зависають” в інстаграмі, а зараз розумію, що треба його опановувати. Боялася продавати свої вироби, а сьогодні виставила фото букетів з цукерок у місцевому сільському чаті. І несподівано для себе отримала запити на мої роботи. Лише на тренінгу зрозуміла, що хочу, буду і можу розвивати це хобі. Запит на мою творчість є. Так чому б не масштабуватися до інстаграм-магазину?” –  ділиться Ірина, учасниця тренінгу.

Диджиталізована реальність викликає як захоплення, так і страхи. Під час навчання з’ясувалося, що у багатьох присутніх є обмежуючі переконання щодо публічності та ведення власного акаунту для просування продукту. Є страх осуду, який заважає знімати рилси, які б могли рекламувати продукт. 

“Я собі не подобаюся. Намагаюся не зніматися і не дивитися відео зі своєю присутністю. Але в дружньому колі жінок – легше долати свої комплекси”, – каже Оля, учасниця тренінгу.

Учасниці разом здобували знання щодо маркетингу, формування попиту та оцінки потреб споживачів. Окремо освоювали інструменти, за допомогою яких можна спростити управління своєю сторінкою в соціальних мережах. 

“Я напередодні зацікавилася конкурсом бізнес-планів і вирішила зробити презентацію на свою діяльність для участі у цьому та наступних конкурсах. Ніколи нічого подібного не робила. Тому презентація рухалася повільно, за тиждень – лише три слайди. А тут дізналася про додаток Gamma для створення презентацій та інших ілюстрацій, і про CHAT AL… Повернулася додому і за день створила презентацію. Тепер впевнено чекаю на наступні етапи грантового конкурсу”, – ділиться Ольга, учасниця тренінгу.

“Думала, що  мій продукт для всіх – я в’яжу. Проте під час тренінгу зрозуміла, що важливо визначити свою цільову аудиторію і сконцентруватися на ній. Тепер у мене дилема – куди рухатися і до кого – до жінок “елегантного” віку чи немовлят. Бо я місяць тому стала бабусею, зв’язала онуку комплект і зібрала безліч схвальних відгуків”, – розповідає ще одна учасниця.

Додатково говорили про різні види фінансування своєї ідеї, ознайомились з сайтами, де можна знайти можливості для розвитку бізнесу, дізналися про поняття краудфандинг та відвідали доступні краудфандингові платформи. 

“Я не знала слово краудфандинг, це нове для мене слово. Проте було сприйняття, що збір грошей – це різновид жебракування. Інколи дивлюся в соціальних мережах прямі ефіри, де просто просять гроші… Не розуміла цього, але моя думка змінилася. Краудфандингова українська платформа – звучить солідно і збирати гроші можна не на власні розваги, а на реалізацію свого бізнес-проєкту чи соціальної ініціативи. Дуже допомогли учасниці та спілкування з психологинею на цю тему. Важливо озвучити, що мені потрібно та який саме продукт я пропоную. Тоді це вже обмін на рівних та партнерство”, – розповідає Ірина, учасниця навчання.

Багато часу учасниці працювали над подоланням психологічних бар’єрів на прикладі зйомки відео. Працювали над ідентифікацією та зміною негативного мислення. Це дало змогу жінкам та дівчатам відновити впевненість в собі і почати ставитися до себе по-іншому. Разом подолали страхи і сумніви, налаштовуючись на успіх. В результаті кожна створила рилс, в якому презентувала себе своїм потенційним клієнтам. 

“Я неймовірно хвилювалася саме через зйомку. Не можу сприймати себе на відео. Навіть голосові повідомлення рідним я намагаюся не записувати, або переписую по вісім разів. А тут – маю дивитися на себе разом із усіма. Дівчата дуже підтримували! Я пишаюсь собою, що наважилася! Буду практикуватися і далі”, – каже учасниця Ірина.

Саме завдання зі створення короткого відео викликало найбільше емоцій в учасниць. Вони спочатку розгублено мовчали, потім дехто боровся із внутрішнім супротивом і озвучував причини, чому не буде виконувати завдання. Були такі дуже відповідальні учасниці, які спочатку писали сценарій. Деякі жінки об’єдналися у групи, щоб підсилити сильні сторони одна одної. Самі сміливі знімали на вулиці серед перехожих. 

Цей досвід для більшості – перший і без сумніву незабутній. Коли твоє відео дивляться 15 пар очей одночасно  – це дійсно зворушливо. Проте створений жінками простір був просочений безпекою, взаємопідтримкою та відчуттям приналежності. Тому всі без винятку впоралися з цим непростим завданням. І одноголосно вирішили, що треба практикуватися. Бо і рилс, і відчуття після виконаної складної задачі, з якою впоралася, – неймовірні. І це того вартує.  

Два дні минули непомітно і легко. Заряджені позитивом учасниці з новими інструментами роботи в соціальних мережах, з вірою в свою ідею та впевненістю в собі – роз’їхалися додому. Маємо сподівання, що кожна використає ці знання для розширення своїх економічних можливостей та здійснення мрії.

Дякуємо всім, хто був з нами! Чекаємо на нові зустрічі!

 

Проєкт “Підвищення спроможності жінок Херсонщини” впроваджується ГО “Білозерський центр регіонального розвитку” у партнерстві з International Alert за технічної підтримки ООН Жінки в Україні та за фінансування Жіночого фонду миру та гуманітарної допомоги ООН (WPHF), гнучкого та оперативного інструменту фінансування, що підтримує якісні заходи для підвищення спроможності місцевих жінок у запобіганні конфліктам, реагуванні на кризи та надзвичайні ситуації та використання ключових можливостей миробудівництва. 

Ця публікація підготовлена за фінансової підтримки Жіночого фонду миру та гуманітарної допомоги Організації Об’єднаних Націй (WPHF), але це не означає, що висловлені в ній погляди та вміст є офіційно схваленими або визнаними з боку Організації Об’єднаних Націй.

Жіночий фонд миру та гуманітарної допомоги Організації Об’єднаних Націй (WPHF) – це єдиний глобальний механізм, створений виключно на підтримку участі жінок в процесах розбудови миру та безпеки, а також гуманітарної допомоги. WPHF, керований низкою представників громадянського суспільства, урядів та ООН, — це трастовий фонд за участі багатьох партнерів, який мобілізує терміново необхідне фінансування для місцевих організацій, очолюваних жінками, та працює разом із жінками на передовій заради побудова міцного миру. Починаючи з 2016 року, WPHF надав фінансування та підтримав спроможність понад 1000 місцевих жіночих організацій громадянського суспільства, які працюють над питаннями порядку денного «Жінки, мир, безпека» та реалізовують гуманітарну діяльність у 41 країні світу, які постраждали від кризи.